pas na ból kręgosłupa
Rehmedis > Centrum Wiedzy Pas na kręgosłup

Pas na kręgosłup - kiedy pomaga?

  
    
pas dla kręgosłupa    Trudno chyba znaleźć osobę, która w jakimś stopniu nie skarżyła by się na bóle kręgosłupa. Przyczyn takich dolegliwości może być wiele. Począwszy od tych wydawałoby się najprostszych jakimi jest niewłaściwa organizacja własnego miejsca czy też długie przebywanie w jednej pozycji. Poprzez wady postawy, urazy jak i zmiany zapalne, zwyrodnieniowe czy też infekcje. Niestety na bóle kręgosłupa skarżą się coraz młodsze osoby i to nie tylko ze względu na długie przesiadywanie przed komputerem w celach rozrywkowych.

   Szybko postępująca technologia spowodowała, że niezależnie od wykonywanego zawodu, kręgosłupy większości społeczeństwa narażone na niekorzystne dla całego ustroju obciążenia. Niekiedy obciążenia te są związane nie tylko z pracą fizyczną wymagającą noszenia wielokilogramowych przedmiotów, ale z naciskiem na poszczególne odcinki kręgosłupa, ze względu na długie godziny spędzane w takiej samej pozycji. Kręgosłup nie jest przystosowany do pozostawania w jednej pozycji, bowiem jego tkanki naturalnie muszą się naprzemiennie kurczyć i rozciągać, a dana pozycja uniemożliwia im to.

    W określonych sytuacjach z pomocą może przyjść pas na kręgosłup. Nie tylko uśmierzaja uciążliwy ból, ale jest konieczny w rehabilitacji, gdy dręczy nas poważne schorzenie będąc w stanie bólowym ostrym. Pasy na kręgosłup przede wszystkim mają na celu odciążyć dolny odcinek kręgosłupa i stanowić dla niego należyte oparcie zwłaszca, gdy chorując na kręgosłup musimy pracować fizycznie lub bardzo silny ból umożliwa nam poruszanie się. Zmniejsza ryzyko odniesienia obrażeń oraz urazów. Ponadto działa nieco mobilizująco, bo jego konstrukcja i umiejscowienie, niejako wymusza na nas utrzymywanie prawidłowej postawy.

dźwiganie z pasem na kręgosłup     Pas na kręgosłup wspomaga właściwą technikę dźwigania i przyjęcie prawidłowej pozycji podczas siedzenia. Specjalne pasy na kręgosłup są lekkie i komfortowe w użytkowaniu. Wykonane z bawełny zapewniają pełen komfort podczas noszenia, nie uwierając, nie obcierając i nie powodując żadnych innych niekomfortowych odczuć. Podczas aktywności fizycznej czy to w pracy czy na siłowni, pas odciąża kręgosłup i przynosi ulgę. Nawet w trakcie chodzenia, jeśli ktoś w takim wypadku odczuwał dolegliwości bólowe. Pas jest prosty do założenia, można go nosić zawsze i wszędzie i zabierać go ze sobą, dzięki temu że jest lekki i nie uciążliwy w transporcie.

    Główną zaletą pasa na kręgosłup jest to, że chroni on szczególnie odcinek lędźwiowy przed różnego rodzaju urazami oraz przy noszeniu dużych ciężarów. Stosują go nawet kulturyści, którzy wiedzą, że może on wpływać na lepsze osiągi. Pas generalnie jest także w stanie uśmierzyć ból, jeśli z takim się zmagamy.

    Noszenie pasa na kręgosłup nie może być nadużywane, gdyż rozleniwia on pracę naszego wewnętrznego gorsetu mieśniowego. Zalecany jest tylko jako element profilaktyki w pracy fizycznej, sporcie siłowym lub w fazie bardzo ostrego bólu kręgosłupa. Czas w jakim można używac pasa pownien być indywidualnie określony przez rehabilitanta.



UWAGA: Powyższy artykuł jest chroniony prawem autorskim. Rehmedis zezwala na umieszczanie fragmentów artykułu (do 40% treści) na innych witrynach internetowych pod warunkiem umieszczenia odnośnika do tej zakładki.



    rehmedis rehabilitacja warszawa          rehmedis rehabilitacja warszawa

 





rehabilitacja kręgosłupa warszawa