Proste ćwiczenia na kręgosłup szyjny w biurze

Proste ćwiczenia na kręgosłup szyjny w biurze

ćwiczenia na kręgosłup szyjny w biurze

Ćwiczenia na kręgosłup szyjny w biurze. Powodów bólu odcinka kręgosłupa szyjnego może być naprawdę wiele: choroby zwyrodnieniowe, zapalenie, przeciążenie, osteoporoza ale przede wszystkim – niewłaściwie przyjmowana, długotrwała pozycja siedząca. Bardzo często do problemów z kręgosłupem szyjnym doprowadzamy sami, przyjmując nieprawidłową pozycją w biurze podczas pracy.

ćwiczenia na kręgosłup szyjny w biurze

ćwiczenia na kręgosłup szyjny w biurze

Zadbaj o odcinek szyjny kręgosłupa – również w biurze!

Dobre nawyki i proste ćwiczenia wykonywane codziennie podczas pracy w biurze mogą bardzo szybko przynieść efekty w postaci ukojenia bólu. Powinny to być przede wszystkim:

  • ćwiczenia rozciągające i rozluźniające, ponieważ długotrwała pozycja powoduje nadmierne napięcie mięśni kręgosłupa;
  • ćwiczenia stabilizujące, które wzmacniają pozycję kręgosłupa dzięki umocnieniu mięśni łopatek i pleców;
  • ćwiczenia izometryczne, czyli napinanie mięśni bez ruchu ciała, które przynoszą spore efekty;
  • zmiany pozycji, ponieważ nie ma nic gorszego niż wiele godzin spędzanych w jednej pozycji – często wystarczy spędzić aktywnie przerwę (nawet wyjście na spacer przed budynek) lub co jakiś czas wstać od biurka.

Przykładowe, proste ćwiczenia na kręgosłup szyjny, które możesz wykonać w pracy!

  1. Podczas przerwy wychodzimy na spacer, zatrzymujemy się na chwilę i na stojąco na świeżym powietrzu krążymy powoli głową raz w prawą stronę, potem w lewą stronę – dosłownie kilkanaście sekund w każdą stronę wykonując dokładne, powolne ruchy.
  2. Podczas siedzenia na krześle, unosimy barki do góry i mocno je napinamy – trzymamy około 5-10 sekund. Ćwiczenie możemy powtórzyć nawet 10 razy.
  3. Kolejne ćwiczenie podczas siadu na krześle. Nogi równo opieramy o podłoże, plecy proste, ale nie dotykają oparcia. Prawą rękę układamy na głowie przy lewym uchu. Lewą rękę kładziemy pod brodę. W takim ułożeniu zginamy głowę do prawego boku (do oporu lub pojawienia się ciągnięcia lub bólu) i następnie próbujemy lekko naciskać głową na dłonie (niczym głowa chciałaby wrócić do swojej naturalnej pozycji) a dłonie nie pozwalają głowie wrócić na swoje miejsce. Takie „siłowanie się” głowy z dłońmi trwa około 5-10 sekund. Następnie rozluźniamy się i powtarzamy ćwiczenie w drugą stronę (lewa ręka do prawego ucha, prawa ręka pod brodę i uginamy głowę do lewego boku). Wykonujemy 3-4 powtórzenia, a mięśnie kręgosłupa szyjnego są rozciągnięte.
  4. Kolejne ćwiczenie jest bardzo podobne do poprzedniego, tylko zamiast ugięcia (skłonu) głowy do barku, wykonujemy obrót głowy (jak byśmy chcieli się rozglądnąć przed wejściem na pasy) w lewo, dłonie lekko siłują się z głową chcąc ją przepchnąć do pozycji wyjściowej, głowa napiera na dłonie (około 5-10 sekund) i powtarzamy obracając głowę w drugą stronę. Takich powtórzeń można wykonać około 3-4.
  5. W pozycji stojącej (możemy zrobić to obok biurka, możemy podczas przerwy wyjść na świeże powietrze) łapiemy prawą ręką prawe ramię, lewą ręką lewe ramię i krążymy ramionami do przodu i do tyłu. Możemy wykonać około 10-15 krążeń do przodu i tyle samo do tyłu. Ćwiczenie trwa dosłownie 20 sekund, a świetnie rozluźnia i wzmacnia mięśnie ramion i łopatek, które podtrzymują kręgosłup szyjny.

Jak widzisz wiele z tych ćwiczeń możesz wykonać na siedząco podczas pracy i są one bardzo proste. Trwają kilkanaście – kilkadziesiąt sekund! Jeśli odczuwasz ból szyjny podczas długotrwałej pracy w biurze – mogą one być bardzo przydatne. Jeśli jednak przez wiele lat nie dbałeś/aś o siebie przyjmując nieprawidłową pozycję lub długo pracując na siedząco i Twoje dolegliwości są silne – odwiedź centrum rehabilitacji, by dobrać odpowiedni tok rehabilitacji i skuteczniejsze ćwiczenia w wielu płaszczyznach do wykonywania w domu!

Rehabilitacja jest kluczowa nie tylko po operacji! Zaufaj Rehmedis!

Pamiętaj, rehabilitacja kręgosłupa jest kluczowa nie tylko po zabiegach operacyjnych. Bardzo często odpowiednie ćwiczenia pomagają uniknąć operacji! Odwiedź centrum rehabilitacji Rehmedis, jeśli:

  • Występują u Ciebie bóle kręgosłupa i nie ustalono do tej pory ich przyczyny;
  • Leczenie gdzie indziej okazało się nieskuteczne, a dolegliwości powracają;
  • Chcesz wrócić do aktywnego życia po zabiegu operacyjnym;
  • Szukasz najlepszych fachowców w swojej dziedzinie.

Sprawdź wszystkie nasze usługi na Rehmedis.pl, zapoznaj się z metodami rehabilitacji, poznaj nasz zespół i sprawdź cennik konkretnych zabiegów.

Zobacz również: